Brokastu ieteikumi

Brokastīm būtu jāiedod pilnvērtīgs starts dienai, neatkarīgi no tā, vai ēdat uzreiz pēc pamošanās vai 2 stundas vēlāk. Tas ir mīts, ka brokastis jāēd tiklīdz atvērtas acis un tās ir obligāti visiem jāietur. Ja negribas, tad uzreiz nav jāēd, bet divu stundu laikā gan būtu vēlams ko apēst. Turklāt ir svarīgi, kas ir tas, ko ēdīsiet. Ja izvēlēsieties ar cukuru bagātu ēdienu, sāta sajūta nebūs ilga un salīdzinoši drīz sekos enerģijas kritums. Ja izvēlēsieties pārāk treknu ēdienu, atņemsiet sev enerģiju darbu uzsākšanai. Savukārt, ja kombinēsiet maltīti gudri, apgādāsiet organismu ne tikai ar enerģiju, bet arī ar vitamīniem, minerālvielām, šķiedrvielām un citiem nozīmīgiem savienojumiem.

Baltmaize ar sviestu un sieru PRET rudzu rupjmaizi ar sviestu vai sieru un tomātu

– Baltmaize praktiski nemaz nesatur šķiedrvielas, kā arī vitamīnus un minerālvielas, kas atrodas graudapvalkā, jo gatavota no rafinētiem miltiem. Savukārt sviests un siers ir gana trekni produkti, kas vairumam sēdoša darba darītāju nebūs tie vēlamākie produkti.

+ Rupjmaize ir izcils šķiedrvielu avots (ja gatavota tikai no pilngraudu rudzu miltiem), kā arī satur B grupas vitamīnus un minerālvielas. Uzliekot uz maizes vai nu sieru, vai sviestu, samazināsiet uzņemto tauku daudzumu. Dārzeņu pievienošana ēdienreizi atsvaidzinās ar šķiedrvielām un papildus ūdens daudzumu.

Brokastu pārslas ar pienu PRET nesaldinātu musli ar pienu vai auzu pārslu putru ar ogām

– Lielākā daļa brokastu pārslu ir diezgan smagi pārstrādāts produkts ar augstu cukura saturu. Kukurūzas pārslas saturēs arī ļoti maz šķiedrvielu.

+ Pārejot no rūpnieciski pārstrādātām, uzpūstām un saldinātām pārslām uz musli ar žāvētiem augļiem vai auzu pārslu putru, ievērojami palielināsiet šķiedrvielu daudzumu un samazināsiet pievienotā cukura daudzumu.

Cīsiņi ar ceptu olu un bekonu PRET omleti ar dārzeņiem

– Izvēloties tikai dzīvnieku valsts produktus (pie tam vēl ceptus!), jūsu maltīte saturēs nulle gramus šķiedrvielu un vēl šādus tādus kancerogēnus savienojumus. Ilgtermiņā jūs ar šādām maltītēm ievērojami apdalīsiet savu zarnu mikrofloru, kā arī palielināsiet risku dažādām hroniskām saslimšanām.

+ Samazinot uzņemto dzīvnieku valsts produktu daudzumu un papildinot tos ar dārzeņiem, maltīte uzreiz kļūs pilnvērtīgāka un veselībai draudzīgāka.

Noderīgs brokastu padoms: pievieno maizītēm vai olu ēdieniem pa kādam dārzenim vai apēd kādu sulīgu augli/ogas.

Leave a Reply